Jag kan fotografera men alla kanske inte gillar mina bilder.

Min hemsida Den Fotografiska Vandringen


lördag 27 februari 2010

Kungsörn

Idag hade jag äran att få se örnar som stödutfodras varje vinter här i de djupa dala-skogarna. Åteln är till för just det ända målet men vid två tillfällen per år har få utvalda möjligheten att besöka platsen. Allt som allt såg vi sex stycken som kivas om maten.

De kan sitta länge länge på samma plats o spana innan de flyger ner för en gobit.
Den tjocka dimma o dis gjorde det nästan omöjligt att upptäcka dem.


















Bilden dubbelexponerad i Ps.

6 kommentarer:

  1. Skön bild på kungen, grym rättare sagt ..tonen ger bilden en riktigt fin stämning. Toppen Marie!

    /Henrik

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir Henrik för dina rader=))

    Mvh Marie

    SvaraRadera
  3. Kändes säkert inte helt optimalt med tjock dimma när du "äntligen" skulle ut i örngömslet. Men resultatet blev riktigt lyckat! En annorlunda åtelbild i komposition och uttryck, nästan som en målad drömbild.

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Hehe, nej kanske inte:) Några av de andra fotograferna svår högt men jag såg andra möjligheter=) Testade med olika kompositioner, vitbalans, plastpåsar som filter, exponeringstider o det jag kunde komma på:) Några blev riktigt bra o annorlunda=))

    Tusen tack Anna!!!

    Mvh Marie

    SvaraRadera
  5. Läcker bild och spännande komp. Gillas! Som svar på din kommentar på min blogg:

    Det är absolut ingen som har dödat min ambition Tvärt om ger alla mina läsare mig kraft och ambitioner att göra dessa serier eftersom jag ser att de uppskattas. Anledningen till att jag först valde varannan dag konceptet var först och främst för att se hur väl jag skulle kunna utvecklas med detta koncept. En idé som liknar ”En bild om dagen”. Nu har jag dock ändrat mig att publicera en bild varannan dag, men kommer sannolikt att behålla idén att faktiskt försöka skapa ett fotografi varannan dag som jag gillar. Tanken med serien var ju också att ta fram bilder ur mitt arkiv och inte endast nyproducerade fotografier. Tack för era kommentarer!

    /Niklas

    SvaraRadera
  6. Många varma tack Niklas!!

    Det glädjer mig att du vill utvecklas o ge dig hän åt nya utmaningar!! Det ser jag framemot=))

    Mvh Marie

    SvaraRadera